10 пъти “за” дигиталния маркетинг

Анализи
Pixabay

Както големите, така и малките, и средните бизнеси все още се опитват да се настроят спрямо постоянно променящата се технологична среда. В желанието си да достигнат до нарастващия по размер и платежоспособност онлайн пазар, традиционните бизнеси или променят изцяло модела си към дигиталната сфера, или се опитват да подхранят съществуващите си маркетинг стратегии с дигитални добавки.

Всички осъзнават, че в днешно време единствено успешното привличане на онлайн таргет групи прави разликата между успешния и неуспешния бизнес. Няма значение дали сайтът ви е обект на огромен ежедневен трафик при положение, че той не се конвертира в лийдове и продажби. В посоката, в която е тръгнал бизнесът, дигиталният маркетинг предоставя инструментите и техниката, с които всеки има шансове за конкурентоспособност, оцеляване, а защо не и разрастване на бизнеса.

В следващите редове ще разгледаме 10 причини да превключите към дигиталния маркетинг, защо той е не само добра инвестиция, но и чудесен канал, с който да разраснете бизнеса си.

  1. Дигиталният маркетинг ви поставя на една страница с големите играчи

Отдавна вече не сме в епохата, в която собствениците на бизнеси смятаха дигиталния маркетинг за достъпен единствено за големите международни корпорации, разполагащи с необходимия ресурс за онлайн маркетинг кампании. В днешно време дигиталния маркетинг всъщност изравнява шансовете на по-малките бизнеси в съревнованието им за дял от трафика с по-големите такива.

С дигиталния маркетинг малките компании вече разполагат с ресурса да реализират продажби и да се маркетират по начини, които бяха достъпни единствено за големите фирми преди години. Дори без да имат кол центрове, дори без да имат физически магазини или представителства, нищо не пречи на малките фирми да се свързват с клиентите си по цял свят.

  1. По-рентабилен от традиционния

Малките бизнеси не разполагат с необходимите ресурси и бюджет, нужни за да се впуснат в огромни рекламни кампании. Затова им се налага да бъдат максимално ефективни и добре да премислят всяко свое действие. В тази ситуация, най-сигурното им оръжие би бил максимално рентабилен и ефективен канал – дигиталният маркетинг. Според изследването на Gartner Digital Marketing Spend Report 40% от участвалите потвърждават значителни спестявания, постигнати чрез употребата на дигитален маркетинг като рекламен канал. Вероятно 28% от собствениците на бизнес ще преразпределят бюджета си за маркетинг от традиционни канали към инвестиране в дигиталната сфера.

  1. Дигитален маркетинг значи конверсии

В зависимост от насочеността на даден уебсайт, бизнесите, които рекламират онлайн продукти или услуги, измерват успеха спрямо процента от входящия трафик, който бива конвертиран в лийдове, събскрайбъри или продажби. Без конверсия трафикът в сайта ви, както и всичките ви маркетингови усилия, се равняват на нищо. Това е причината собствениците да планират дигиталните си кампании основно с цел оптимизация на конверсията.

Сред множеството инструменти и техники в дигиталния маркетинг, най-често тези, на които се доверяваме са СЕО оптимизация (оптимизация за търсачки), маркетинг в социалните мрежи и имейл маркетинг. Използването на тези три похвата дава сериозни шансове да реализирате резултати над средното ниво по отношение на конверсията, използвайки ефективна и бърза комуникация с целевата си група.

  1. Носи по-добри приходи

Повечето конверсии, до които довеждат ефективните стратегии в дигиталния маркетинг, се отплащат своевременно. С нарастването на приходите си, малките и средните бизнеси могат да си позволят да разраснат екипа си и съответно бизнеса си, отваряйки вратите към по-добри, по-големи и по-далечни пазари из целия свят.

  1. Опростява комуникацията с таргет групи

Една от причините дигиталният маркетинг скоростно да задминава традиционния маркетинг е способността му да взаимодейства с таргет групи в реално време. Това, което потребителите очакват при общуването си с вашия бранд или продукт под каквато и да е форма е някакъв вид взаимодействие – те искат да бъдат чути, да бъдат важни и различни от всички. Как бизнесът ви ще подходи към тези нужди е един от основните фактори определящи накъде ще се движите – нагоре или надолу. 

Позитивите на дигиталния маркетинг в комуникацията с потенциални потребители и клиенти обаче не се изчерпва само с това. Истински безценната информация, която се добива от процеса е инсайт в нуждите на клиентите, който лее бетона на основата при планирането на следващите ви маркетинг стъпки. Слушайки клиентите си и изграждайки бизнеса си около техните нужди, ще си спечелите чудесно отношение с тях, а лоялността и доверието им ще са ви необходими, когато бизнесът ви започне да расте.

  1. Насочен е към мобилния потребител

Несъмнено мобилният интернет (ще) е новият основен канал в разпространяването на информация и комуникацията. В днешно време мобилните устройства са буквално естествени продължения на телата ни, което прави този канал изключително удобен, достигайки директно до ръцете и очите на потенциалните потребители.

Мобилните устройства извървяха дълъг път от прости алтернативи на настолния компютър и лап топа, до превръщането им в основния избор на потребителя. Този климат дава идеални условия за достигането на нови потребители чрез дигитален маркетинг и съответно за разрастване на влиянието и бизнеса ви.

  1. Гради репутация на бранда

Силата на дигиталния маркетинг се крие в това, че привлича таргетиран трафик. Този тип потребители вероятно вече са запознати с бранда, продуктите и услугите ви и може би са достатъчно заинтересовани, за да поръчат нещо, което предлагате. Ако откликнете на нуждите им по достатъчно професионален начин ще развиете по-добра връзка и ще увеличите шансовете си да ги превърнете от посетители в редовно посещаващи сайта ви клиенти.

Това ще е добре за вас и защото има много по-голям шанс доволните клиенти да разкажат на хората около тях за добрите услуги, които предлагате. Това би могло да доведе до вайръл ефект и до разширяване на влиянието ви.

  1. По-добра възвръщаемост на инвестициите

Освен по-добри приходи и по-добър брандинг дигиталния маркетинг предлага и по-добра възвръщаемост на инвестициите (ROI) в сравнение с традиционните маркетинг канали. При традиционните медии цената е непосилна за малкия и среден бизнес, а резултатите – недотам ясни и още по-трудни за измерване.

Дигиталният маркетинг от друга страна лесно може да бъде проследен, като резултатите от него се отчитат и реализират веднага щом таргет групите предоставят информация за себе си, абонират се за информационния ви канал или си поръчат нещо. Ключът обаче е генерирането на плавен, но стабилен поток таргетиран трафик, който се конвертира в продажби и лийдове. Колкото повече от този трафик имате, толкова по-бързо ще имате и възвръщаемост на инвестициите.

  1. Подготвя ни за интернета на нещата

Интернет на нещата е глобална екосистема на свързани помежду си устройства – таблети, смартфони, джаджи и прочие – които могат да взаимодействат едни с други чрез интернет. Макар и да звучи малко футуристично, това се очаква да се случва между 24-те милиарда джаджи през 2020-та. Дигиталният маркетинг би могъл да ви подготви за това вероятно развитие, което несъмнено ще промени живота ни. Оцеляването на бизнеса ви в ерата на интернет на нещата означава присъединяването към тази екосистема и получаването на достъп до потребителите в нея.

  1. Дигиталният маркетинг предразполага потребителя към call-to-action

Дигиталният маркетинг използва ефективни стратегии, които насочват потребителя към конкретно действие, което вие искате той да извърши. Дали искате потребителят да се абонира, да like-не или свали нещо, да се обади или закупи – с дигиталния маркетинг можете да следвате определени стъпки, които да го насочат към това, което вие искате от него.

Дигиталният маркетинг е посоката, към която вече се ориентират много бизнеси от различни калибри. Той е особено ключов за по-малкия бизнес, тъй като разполага с нужните инструменти и техники, които да направят борбата с по-големите фирми за място на пазара равностойна.

ПРЕГЛЕДАЙТЕ СЪЩО И

Pixabay

Awareness, traffic or conversions – за какво плащат рекламодателите?

Напоследък е особено интересно човек да се занимава с интернет реклама. Този бизнес съществува в състояние на един много

Read More...
Pixabay

Биткойн – балон или идеология

Биткойн (bitcoin) премина границата от  4 000 долара по време на вчерашната търговия (13.08.2017), но това не би могло

Read More...
Pixabay/Instagram

Какво стои зад успеха на Facebook

Все още си спомням 2008-ма година, когато от известно време вече поддържах свой Myspace профил и, пътувайки в автобуса,

Read More...

Напишете коментар

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Mobile Sliding Menu