Достъпът до интернет като измерител на благосъстоянието

Анализи
снимки: Pixabay

Благосъстоянието е нещо, което може да се измерва по много начини. В ерата на новите технологии,ножицата между бедни и богати започва да се разтваря повече от всякога. Докато в едни държави се говори за роботизирана икономика, летящи автомобили и прочее, в други страни по света, мнение по тези въпроси трудно ще може да чуете от местното население. Колко голяма е дистанцията между имащите и нямащите? За да намерим отговор на този въпрос, погледнахме към нивото на проникване на интернет в различните държави по света. Наличието на достъп до световната мрежа е невидим индикатор на икономическите тенденции по света. Така например, в последните 2 години, разнообразни международни корпорации влизат в битка за неразработения пазар на Индия – от Apple до големите производители на автомобили. Причината се крие в гигантското население на тази страна и в повишаването на доходите на местното население, което ги прави все по-платежоспособни потребители. На фона на тази тенденция, интернет потребителите в Индия са скочили с цели 30.5% на годишна база към края на 2016 година, сочат данните на internetlivestats.com. Съвпадение нали?

На дъното по проникване на интернет сред местното население, логично се нареждат най-бедните държави в света.

Еритрея (население от 5.3 млн. души) е на дъното на това подреждане с едва 1.1% от населението имащо достъп до интернет. Като доказателство за горепосочените твърдения идва фактът, че брутният вътрешен продукт (БВП) на африканската страна възлиза на едва 480 долара на глава от населението, по данни на Световната банка.

За разлика от Еритрея, малката островна страна Исландия (331 хил. души население) може да се похвали с 100% проникване на интернет. БВП на глава от населението възлиза на 50.1 хил. долара, което още веднъж потвърждава връзката между наличието на достъп до световната мрежа и нивото на благосъстоянието.

Ако Исландия ви се струва прекалено малка и уникална сама по себе си страна, за да се включва в подобни сравнения, то тогава нека вземем някоя държава с голямо население, като Великобритания например (65 млн. души население). Проникването на интернет там достига 92.6% от популацията, като БВП на глава от населението възлиза на 43.7 хил. долара.

Вижте връзката между нивото на икономическото развитие и проникването на интернет, чрез таблицата съставена от Digitaleconomy.bg на база данните на Световната банка и internetlivestats.com. В подреждането са включени само тези държави, чието население наброява 1 млн. или повече души, което обяснява, защо няма да видите Исландия на първо място.

Страни с най-ниско проникване на интернет за 2016 година

Страна Население в млн. души % от населението с интернет БВП на глава от населението в щатски долари
1.       Еритрея 5.3 1.1% 480
2.       Източен Тимор 1.2 1.2% 2 290
3.       Бурунди 11.5 1.5% 260
4.       Сомалия 11.07 1.7% Няма данни
5.       Гвинея 12.9 1.8% 470
6.       Нигер 20.7 2.1% 390
7.       Сиера Леоне 6.5 2.4% 620
8.       Мианмар 54.3 2.5% 1 160
9.       Чад 14.4 2.7% 880
10.   Гвинея-Бисау 1.88 3.5% 590

 

Страни с най-високо проникване на интернет за 2016 година

Страна Население в млн. души % от населението с интернет БВП на глава от населението в щатски долари
1.       Норвегия 5.27 98% 93 530
2.       Дания 5.69 96.3% 60 270
3.       Холандия 16.9 93.7% 48 850
4.       Швеция 9.85 93.1% 57 900
5.      Великобритания 65.1 92.6% 43 700
6.       Финландия 5.5 92.5% 46 560
7.       Катар 2.291 92% 83 990
8.       Обединени Арабски Емирства 9.2 91.9% 43 090
9.       Бахрейн 1.396 91.5% 19 840
10.   Естония 1.309 91.4% 18 320


Къде сме ние?

В България 58.5% от населението имат достъп до интернет, което ни поставя непосредствено пред Турция и Румъния, но зад страни като Беларус, Албания, Гърция и Македония. Все още средната скорост на интернет у нас е сред най-високите в света, но според данните има голямо разминаване между достъпа до интернет в градските и селските райони, като последните са в по-неизгодна позиция. По данни на Световната банка, БВП на глава от населението у нас възлиза на 7 480 долара към края на 2015 година.  

ПРЕГЛЕДАЙТЕ СЪЩО И

Pixabay

10 пъти “за” дигиталния маркетинг

Както големите, така и малките, и средните бизнеси все още се опитват да се настроят спрямо постоянно променящата се

Read More...
Pixabay

Истинска и виртуална реалност – къде е балансът?

Уикенд е. Излизате от вкъщи, хващате влака, слизате от него и сте в Дивия Запад. Отивате в местната кръчма,

Read More...
Pixabay

Awareness, traffic or conversions – за какво плащат рекламодателите?

Напоследък е особено интересно човек да се занимава с интернет реклама. Този бизнес съществува в състояние на един много

Read More...

Напишете коментар

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Mobile Sliding Menu